ЭЛЕКТРОННЫ РЭЦЭПТ
АЎТАМАТЫЗАВАНАЯ ІНФАРМАЦЫЙНАЯ СІСТЭМА
Сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі становяцца незаменнымі памочнікамі ў штодзённым працы спецыялістаў розных сфер дзейнасці, а таксама і ў паўсядзённым жыцці людзей.
З 2016 года ў Рэспубліцы Беларусь пачала ўкараняцца аўтаматызаваная інфармацыйная сістэма “Электронны рэцэпт». Магчымасць набываць лекавыя сродкі па электронным рэцэпце жыхарам Брэсцкай вобласці прадставілася ўжо ў 2017 годзе.

Электронны рэцэпт — гэта пластыкавая картка светла-зялёнага колеру са штрых-кодам. Яна ўтрымлівае ў сабе ідэнтыфікацыйныя дадзеныя пацыента: прозвішча, імя, імя па бацьку і іншыя персанальныя дадзеныя, а таксама інфармацыю аб выпісаных леках.

Для таго, каб атрымаць карту неабходна звярнуцца ў рэгістратуру паліклінікі па месцы жыхарства. Вас накіруюць да медыцынскага рэгістратару, які, пры прад’яўленні пашпарта, ўнясе ў электронную базу ваш ідэнтыфікацыйны нумар, які замацоўвае за сабой канкрэтную карту для медабслугоўвання.
Электронную карту можна аформіць і для дзіцяці. У такім выпадку адзін з бацькоў прадастаўляе свой пашпарт, а таксама пасведчанне аб нараджэнні малога.
Пасля рэгістрацыі карты, пацыент падпісвае форму інфармаванай згоды аб яе выкарыстанні для медыцынскага абслугоўвання. Працэс займае ўсяго некалькі хвілін і электронная карта ў вас у руках, прычым цалкам бясплатна.
Не варта перажываць, калі раптам карта страціцца: дадзеныя пацыента зашыфраваныя і іх можа ўбачыць толькі той лекар, які ў дадзены момант праводзіць лячэнне. Аднавіць карту нескладана: прад’явіўшы пашпарт, вам бязвыплатна выдадуць новую.
На практыцы працэс выпіскі электроннага рэцэпту адбываецца наступным чынам. Пацыент прыходзіць на прыём да ўрача. Доктар аглядае пацыента, вывучае вынікі дыягнастычных даследаванняў, выстаўляе дыягназ, пры неабходнасці прызначае дадатковыя абследавання і лячэнне, дае рэкамендацыі.
Усе звесткі аб стане здароўя пацыента ўносяцца ў спецыяльную праграму, туды ж запісваюцца і прызначаныя лекавыя сродкі. Потым усё гэта з’яўляецца ў электроннай амбулаторнай карце пацыента і аўтаматычна дублюецца на пластыкавай карце – электронны рэцэпт гатовы.
Неабходна адзначыць, што пластыкавую карту на прыём лекара прыносіць не абавязкова. Яна неабходная тады, калі чалавек ідзе за лекамі ў аптэку. У хуткім часе ўсе аптэкі, у тым ліку і камерцыйныя, падключацца да аўтаматызаванай сістэмы «Электронны рэцэпт», таксама з’явіцца магчымасць выкарыстання электроннага подпісу лекара. Тады зусім не будзе неабходнасці дублявання папяровай формы. Калі ж пацыент папросіць выпісаць яму папяровы рэцэпт, яму не адмовяць.
Варта адзначыць, што ў электронным рэцэпце лекар выпісвае лекавы сродак як па міжнароднаму непатентованному назве, так і па назве фірмы вытворцы, а значыць, пацыент можа набыць той прэпарат, які цяпер ёсць у наяўнасці.
Канчатковы пераход на выкарыстанне аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы “Электронны рэцэпт” плануецца да 2022 года, калі ўсе арганізацыі аховы здароўя і аптэкі Беларусі падлучацца да дадзенай сістэмы.
У перспектыве пластыкавая карта медыцынскага абслугоўвання стане паўнавартаснай заменай папяровай амбулаторнай карце. У кожнага пацыента будзе доступ у свой кабінет карыстальніка, дзе захоўваецца інфармацыя аб фізічным стане чалавека, звесткі аб прышчэпках, пройдзеных лабараторна-дыягнастычных даследаваннях і прызначаных леках.